383. Too late Colleen Hoover

 

Ilość stron: 408
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2017
Ocena: 9/10

        Colleen Hoover jest jedną z moich ulubionych autorek, jeśli chodzi o romanse. Każda jej książka mocno zapadła mi w pamięć i postanowiłam sięgnąć po kolejną z jej twórczego dobytku. Spotkałam się z różnymi opiniami na temat tej książki i początkowo byłam sceptycznie nastawiona. Jednak szybko zmieniłam zdanie, gdy trochę poznałam bohaterów i wkręciłam się w tę historię.
        Główną bohaterką "Too late" jest Sloan, której życie nigdy nie rozpieszczało. Dziewczyna ma niepełnosprawnego brata, a jej matka nigdy nie interesowała się swoimi dziećmi. Sloan by pomagać finansowo bratu tkwi w toksycznym związku z Asą, który totalnie wypaczył jej spojrzenie na świat. Gdy dziewczyna na zajęciach z hiszpańskiego poznaje Cartera, to dociera do niej, że nie wszyscy mężczyźni są bez uczuć. Sprawa jednak komplikuje się, gdy obiekt jej zainteresowania pojawia się w domu, w którym mieszka z Asą. Czy Carter rzeczywiście jest kimś innym niż jej obecny partner? Czy zaborczy Asa pozwoli Sloan odejść i wieść spokojne życie?
        Styl Colleen Hoover nigdy nie zawodzi. Autorka potrafi pisać z niebywałą precyzją używając jednocześnie prostych słów. Bardzo podobała mi się ciekawa kreacja bohaterów. Sloan z pozoru wydaje się dziewczyną, która leci na kasę, by utrzymać chorego brata. Prawda jest taka, że kiedyś faktycznie była ślepo zakochana w Asie. Jednak z biegiem czasu okazało się, że chłopak, któremu oddała serce jest psychopatą, maniakiem seksualnym i agresorem. Sloan bała się o siebie i o życie brata, dlatego przez długie miesiące znosiła upokorzenia. Dlatego gdy poznaje uprzejmego i spokojnego Cartera, to jej serce wyrywa się ku temu mężczyźnie. W książce pojawia się bardzo dużo wulgaryzmów i scen seksu, jednak Hoover sprytnie z tego wybrnęła i jakoś wszystko to pasuje do przedstawionej historii.
        Czytając "Too late" towarzyszyły mi różne emocje: złość, smutek, zdezorientowanie i współczucie. Jest to książka zdecydowanie inna, pełna cierpienia i niebezpieczeństwa. Mamy tutaj opisaną psychikę ofiary i oprawcy, która niejednokrotnie zwala czytelnika z nóg. Jestem zachwycona tą powieścią i z pewnością jeszcze kiedyś do niej wrócę. 







Komentarze