Smerfowy TAG książkowy






1. Leniwy Smerf: Wybierz książkę, podczas której czytania prawie zasnąłeś.
  Bez zastanowienia podam tutaj "Lalkę" Bolesława Prusa, bo gdy zobaczyłam jakich pokaźnych rozmiarów jest moja lektura szkolna, to odkładałam do późna w nocy jej czytanie. Gdy więc już się za nią zabrałam po dwóch rozdziałach oczy mi się zamknęły, może też dlatego, że literatura pozytywistyczna to nie mój konik :)

2. Próżny Smerf: Wybierz postać, która dba o swój wygląd.
  Wydawałoby się, że próżność to niezbyt chwalebna cecha, ale w przypadku bohatera, którego mam zamiar wymienić to zmienia się ona w atut. Araon Warner, którego możecie kojarzyć z trylogii "Dotyk Julii" już na samym początku opisany jest jako perfekcyjny dowódca, nie tylko pod względem rygoru i dyscypliny, jaką utrzymuje. Otóż ten chłopak ma małą obsesję na punkcie swojego wyglądu, ubioru i posiada taką garderobę, że każda dziewczyna mogłaby mu jej pozazdrościć.

3. Żartobliwy Smerf: Wybierz postać, która robi kawały i ciągle się wygłupia.
  Tutaj przychodzi mi na myśl bliźniacze rodzeństwo, a mianowicie Fred i George Wesley'owie z "Harry'ego Pottera". Nie potrafię zliczyć, ile razy ci chłopcy mnie rozśmieszali zarówno świetnym poczuciem humoru, jak i swoimi szkolnymi wybrykami. W tej chwili przypomniało mi się ich pożegnanie z rodziną na dworcu i to jak obiecali swojej małej siostrze Ginny, że z Hogwartu przyślą jej w prezencie sedes ;) 

4. Mózgowy Smerf: Wybierz postać, która kocha książki.
     Miłość do książek to tylko jedna z wielu rzeczy, za które kocham Willa z "Diabelskich maszyn". Ten chłopak potrafi rzucać cytatami z różnych dzieł równie sprawnie jak ciętymi ripostami. Czasem nawet utożsamia się z literackimi bohaterami i mnóstwo czasu spędza w bibliotece w londyńskim Instytucie.

5. Harmonijny Smerf: Wybierz postać, która lubi śpiewać lub dobrze śpiewa.
     To pytanie sprawiło mi niemały problem i długo zastanawiałam się nad odnalezieniem w mojej głowie takiej postaci. W końcu przypomniałam sobie o Kruchym Cooperze z książki Johna Greena "Will Grayson, Will Grayson". Kruchy intensywnie pracował nad wystawieniem musicalu, który opowiadałby historię jego samego, a on byłby zarówno reżyserem jak i głównym bohaterem , więc inni bohaterowie często musieli wysłuchiwać na próbach jego śpiewu, ale nie pamiętam już czy dobrze mu to wychodziło.

6. Smerfetka: Wybierz swoją ulubioną postać żeńską.
   Pierwsze miejsce w moim rankingu ulubionych bohaterek bezapelacyjnie zajmuje Celaena Sardothien, słynna zabójczyni Adarlanu, której losy poznajemy w "Szklanym tronie". To jak autorka wykreowała tą dziewczynę jest po prostu mistrzostwem świata! Silna, śmiercionośna, odważna, inteligentna, piękna i mściwa to tylko jej nieliczne cechy. Ta osiemnastolatka potrafi w ciągu kilku sekund zabić rosłego mężczyznę albo nawet kilku. Już od pierwszych stron książki bardzo mi zaimponowała i nigdy nie przestanę jej podziwiać!

7. Jeśli byłbyś Smerfem, jakie byłoby Twoje imię lub osobowość?
   Haha bez wątpienia Leniwy Smerf :) :)   

Komentarze

  1. Bardzo fajnie wyszedł Ci ten tag.... ahh ta Celaena Sardothien.... "Szklany tron" leży już na mojej półce, chyba będę musiała się za niego zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tag też uwielbiam Szklany tron i Celaene :*:*

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz