33. Wierna Veronica Roth





Ilość stron: 384
Wydawnictwo:Amber
Rok wydania: 2014
Ocena: 6/10


     Wierna jest zwieńczeniem trylogii o Niezgodnej Tris Prior. Wszystkie frakcje, jakie dotąd funkcjonowały przestały istnieć, dotychczasowy uporządkowany system legł w gruzach, a miastem zaczęli rządzić bezfrakcyjni.
     Gdy wojna o władzę trwa w najlepsze młodzi bohaterowie wyruszają w wyprawę poza mury Chicago, aby odkryć sedno problemu i spróbować go rozwiązać. Tam poznają grupę ludzi, którzy nazywają się Wiernymi. Jednak życie tamtejszej społeczności nie jest takie, jakie by się wydawało. Jest okryte tajemnicami i intrygami.
    Ogromnym minusem w tej książce jest irytujące zachowanie zarówno Tris jak i Tobiasa. W sumie nie można za wiele wspomnieć o pozostałych postaciach, bo ich liczba z każdym kolejnym tomem zmniejszała się w zastraszającym tempie, przez co nie zdążyłam się do żadnego przywiązać. 
    Jeśli chodzi o akcję to według mnie była bardzo powolna w porównaniu do Niezgodnej. Były momenty, w których śmiertelnie się nudziłam. Brakowało mi tu fali emocji, miałam wrażenie, że Tris pozostawała obojętna, na to wszystko, co się wokół niej działo.
    Jedyne, co zaskoczyło i rozstroiło mnie w tej powieści było zakończenie! Jeszcze nigdy nie spotkałam się z CZYMŚ TAKIM w żadnej książce, tym bardziej dla młodzieży. Nie wiem, co autorce chodziło po głowie podczas pisania, ale myślę, że przez to jej seria dużo straciła.
   Reasumując, nie żałuję, że kontynuowałam tą trylogię, ale z wielu wymienionych wyżej powodów czytałam ją jak na mnie bardzo długo. Uważam jednak, że ta historia mogłaby się zakończyć dużo lepiej, ale może znajdą się osoby, które będą uważać, że to co się wydarzyło na końcu było genialnym pomysłem.

Komentarze

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki, ale niestety ktoś już mi zaspojlerował zakończenie :/ .Mimo to zabiorę się za nią w najbliższym czasie (ale i tak ciężko mi w to uwierzyć ... jak autorka mogła :( )....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz