84. Kłamca. Bóg marnotrawny

Ilość stron: 293
Wydawnictwo: Fabryka Słów
Rok wydania: 2014
Ocena: 8/10

     W tym tomie po raz kolejny mamy możliwość spotkania się z nordyckim bogiem kłamstwa i iluzji. Loki na służbie u aniołów znów dostaje tajemnicze i niebezpieczne zadania do wykonania. Są one nadal podzielone na osobne rozdziały, które kończą się bardzo szybko, jednak tym razem fabuła jest bardziej spójna i konsekwentna. Najbardziej urzekły mnie dwa ostatnie opowiadania, choć cała książka jest dobra. 
  W "Bogu marnotrawnym" nastąpiła lekka zmiana w charakterze i postępowaniu Kłamcy. Mimo że nadal jest maksymalnie sarkastyczny i z wprawą zabija demony, to zaczął też okazywać w miarę ludzkie uczucia, a mianowicie związał się z protegowaną samego archanioła. Tak jak w poprzedniej części mamy mnóstwo nawiązań do religii, mitów, co jak dla mnie jest jak wisienka na torcie. Oprócz kobiecej postaci w gronie głównego bohatera pojawili się również dwaj greccy zapomniani bogowie: Dionizos i Eros. Pod nowymi imionami żyją na ziemi i ich losy splatają się z Lokim. Ta dwójka potrafi nieźle zamieszać i przyprawić o ból głowy, jednak nie sposób ich nie polubić i mam nadzieję, że ich historia nie została jeszcze zakończona. Kolejną rzeczą, którą absolutnie muszę pochwalić jest styl oraz język, jakim posługuje się Jakub Ćwiek. Pisze w zabawny, wciągający i interesujący sposób oraz często dodaje dialogom pikanterii. 
   Nie będę się dalej zachwycać nad osobą Lokiego i jego przygód, choć mogłabym tak długo. Powiem krótko: jeśli jesteście fanami fantastyki, polskiej literatury czy chociażby komiksów Marvela, to seria przedstawiająca losy Kłamcy powinna znajdować się na liście u każdego książkoholika!

Komentarze

  1. Uwielbiam fantastykę, więc ta książka powinna przypaść mi do gustu. Już od długiego czasu planuję zapoznać się z twórczością tego autora ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście postaram się ją przeczytać ,bo bardzo mocbno mnie zainteresowałaś tą ksiażką!
    No cóż nie wiem kiedy to zrobię ,ale na pewno zrobię!
    Pozdrawiam Black Hole

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak się zastanawiam nad przeczytaniem tej książki. Myślę co z nią zrobić już kilka tygodni.
    Nie wiem czy przeczytam tą książkę, aczkolwiek recenzja świetna.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanawiam się bardzo poważnie już od dłuższego czasu, aby przeczytać coś Ćwieka, ale w najbliższym czasie raczej nie skreślę tego punkciku z mojej czytelniczej listy ;) Najpierw muszę przeczytać te moje zalegające pozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta seria już od jakiegoś czasu znajduje się na mojej liście "do przeczytania"- mam nadzieję, że jak najszybciej będę mogła się za nią zabrać! Pozdrawiam! /Claudie

    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam, uwielbiam! A w trzeciej części zaczyna się fabuła, a Loki będzie musiał stawić czoła kolegom prosto z ... piekła :) Na szczęście pomagają mu niezastąpieni Eros i Bachus, których bardzo polubiłam. Polecam czytać dalej!
    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno to zrobię, bo Loki jest niesamowity, a jego cięte riposty na długo zapadają w pamięć ! :*

      Usuń
  7. Już jestem w 100 % przekonana, że muszę to przeczytać, bo Loki! <3 Wiem, że będę go uwielbiać... :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba to nie jest mój typ książki, więc raczej nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jest to seria za którą rozglądałabym się w księgarni, co nie zmienia faktu, że Twój blog jest niesamowitą skarbnicą wiedzy o książkach z zakresu fantastyki. Brawo. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fabuła zapowiada się bardzo ciekawie i myślę, że to nareszcie coś dla mnie ^^. Niestety moja lista czytelnicza nadal nie chce się zmniejszyć, trochę szkoda :/. Ale może kiedyś... :). Pozdrawiam gorąco ;).

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz