104. Pretty Little Liars. Doskonałe Sara Shepard

Ilość stron: 304
Wydawnictwo: Otwarte
Rok wydania: 2011
Ocena: 6/10

   Toby popełnił samobójstwo, jednak okazało się, że chłopak nie był A, a dziewczyny nadal się od niego nie uwolniły. Postępowanie w sprawie morderstwa Alison trwa, a do mediów trafił film z ich ostatnich wspólnie spędzonych wakacji. Choć Kłamczuchy nie są ze sobą tak blisko jak kiedyś, to wspomnienia nadal są jak żywe.
   Spencer, dziewczyna geniusz oszukuje podczas pisania ważnej pracy i dzieło swojej siostry Melissy przypisuje sobie. Ma za nią otrzymać bardzo prestiżową nagrodę i nie czuje się dobrze z tym plagiatem. Jak można się domyśleć A zrobi wszystko, by zarówno idealna siostra i wymagający rodzice dowiedzieli się o tym przewinieniu.
   Emily cały czas zmaga się ze swoją biseksualnością i uczuciem, jakim zapałała do swojej koleżanki Mayi. Jednak sprawa pogarsza się, gdy dzięki tajemniczemu prześladowcy dowiadują się o tym wszyscy znajomi w szkole i konserwatywni rodzice, którzy nie chcą się pogodzić z zaistniałą sytuacją.
   Z pozoru piękna i pewna siebie Hanna nadal nie akceptuje swojego ciała, a plotki o jej bulimii słychać coraz częściej. Ponadto zostaje odtrącona przez najbliższą jej przyjaciółkę Monę i czuje się ogromnie samotna przez zerwanie tak ważnych dla niej kontaktów towarzyskich.
    Z kolei Aria, moim zdaniem najdziwniejsza osóbka pod słońcem zmaga się z tragedią, jakim był rozpad jej rodziny. Rozwiedzeni rodzice, denerwujący brat, nowy chłopak i pociągający ją przystojny nauczyciel Ezra to tylko kolejne powody, dla których dziewczyna dostaje smsy z pogróżkami.
    W tej części nie działo się za wiele. Ot, zwyczajne życie i zwyczajne problemy nastolatków, które zabarwione są tajemniczymi i groźnymi sekretami, które mogą skrywać tożsamość zabójcy Ali. Nadal jesteśmy na etapie poznawania głównych bohaterek, ich stylu życia i ich kłamstewek. Nie ukrywam, że do gustu bardziej przypadły mi serialowe Aria, Hanna, Spencer i Emily, ale mam nadzieję, że autorka dopiero się rozkręca. 
   Podsumowując, ta część nie była fenomenalna, ale przynajmniej dostaliśmy troszkę wskazówek i mieliśmy nieco wglądu na życie Kłamczuch sprzed feralnej nocy, kiedy to najpiękniejsza i najbardziej wyrachowana z nich została pozbawiona życia. Jeżeli tylko śledzicie serial, to myślę, że warto jest się zapoznać z pierwowzorem tej intrygującej historii.  


           

Komentarze

  1. Sam serial zaczął mnie irytować jakieś dwa sezony temu, więc na razie muszę odetchnąć od tej historii. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją przygodę z tym serialem zakończyłam na drugim sezonie, ponieważ sama zaczęłam się gubić xd
    Mimo wszystko chciałabym zapoznać się z tą serią. Ma w sobie to "coś" :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam 1 cz. serii i nie przekonała mnie do siebie. W planach mam zacząć oglądać serial, ale nie wiem co z tego wyjdzie.
    Pozdrawiam. ~ Julka ☺ ~
    Zapraszam na nową recenzję
    http://odkawywoleksiazke.blogspot.com/2016/01/recenzja-pod-kloszem-autorstwa-meg.html

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie, ja też sięgałam po serial i jakoś mnie nie zachwycił. Może z książkami będzie inaczej?

    MAJUSKUŁA

    OdpowiedzUsuń
  5. Na początku ta seria naprawdę mnie wciągnęła, ale z czasem coraz bardziej zaczynałam się z nią nudzić. O wiele bardziej wolę serial :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Doczytałam tą serię do jedenastego tomu... i chociaż bardzo mi się podobała to po tym tomie powiedziałam "stop"... w końcu ile można? ;) Ale wciągająca była, oj była... choć już większości nie pamiętam ;)

    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę je nadrobić. Tak sobie obiecuję i póki co nic z tego nie wynikło. Ale jak już uporam się ze stosem swoich książek zaczne pracować nad listą ;D

    Pozdrawiam
    http://coraciemnosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. 3 część jest jedną z moich ulubionych. W niej w końcu ogarniam, o co chodzi w sprawie z Jenną! A potem już część 8 - sekret Alison wychodzi na jaw :D jak na razie czekam na ostatnią część, nie mogę się doczekać!

    Pozdrawiam i zapraszam na nową recenzję,
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej książki z tej serii, może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza część czeka już na mnie na półce, muszę się w końcu za nią zabrać :). Pozdrawiam gorąco ^^.

    http://zyjemyioddychamymarzeniami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o tej serii, lecz jeszcze jej nie czytałam. Czy przeczytam? Nie wiem.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mogę się doczekać kiedy będzie nowy sezon! :) Za książki się nie zabieram jest wiele różnic oraz jakoś tak pierwszy tom mnie do tego nie zachęcił :<

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam książki równocześnie z oglądaniem serialu i przyszedł moment, w którym mi się wszystko zlało... Ale seria powinna skończyć się już dawno a nie, że wychodzi 16 część. Dobrze, że ostatnia bo już naciągane jest ;/

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  14. Serial znam, ale do książek nie mam przekonania ;)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz