310. Duch zagłady Graham Masterton

Ilość stron: 509
Wydawnictwo: Albatros
Rok wydania: 2018
Ocena: 7/10


    Zwyczajna kobieta zajęta w kuchni przygotowywaniem potraw nagle zaczyna słyszeć niepokojące hałasy. Początkowo myśli, że to włamywacz, jednak kiedy meble w pomieszczeniu zaczynają się przesuwać, a na ścianie snują się dziwne cienie, orientuje się, że ma do czynienia z czymś nieludzkim. To tylko jeden z przykładów makabrycznych wydarzeń, jakie spotykają mieszkańców całego kraju. Dramatyczna śmierć dotyka niewinnych mieszkańców i trudno wyjaśnić jej przyczynę. Harry Arskine, człowiek obdarzony instynktem, jasnowidz, zostaje wplątany w te dziwne historie. Okazuje się, że mężczyzna będzie musiał zmierzyć się z potężnym indiańskim duchem Misquamucusem, który za wszelką cenę pragnie doprowadzić do zagłady. Czy uda mu się ostatecznie pokonać demona, zanim ofiar będzie więcej?
   O Grahamie Mastertonie słyszałam jedynie tyle, że pisze świetne powieści grozy. Nigdy nie miałam styczności z jego twórczością, dlatego "Duch zagłady" był dla mnie pierwszym spotkaniem z tym autorem. Muszę od razu przyznać, że już pierwszy rozdział wywołał u mnie ciarki i niezmiernie zaciekawił. Sposób w jaki opisał to, co spotkało Naomi jest zarówno niepokojący jak i ekscytujący. Podobała mi się kreacja głównego bohatera, który mimo tego, że ratuje ludzkość nie został wyidealizowany, jest człowiekiem z krwi i kości. Fabuła dokładnie zarysowana na samym początku potem rozwija się powoli. W końcu sama powieść jest dosyć obszerna i posiada wiele ciekawych wątków. Dla osoby, która lubi wartką akcję może to być trochę nużące, ale warto było trochę poczekać na emocjonujące zakończenie, które zostało napisane z rozmachem. Wnioskując po stylu pisania widać, że twórca ma spory dorobek pisarski i że potrafi zbudować odpowiednią atmosferę grozy.
    Jako że nie czytałam poprzednich części traktuję tę powieść jako pojedynczą, a nie element całości. Nie czułam się przez to zagubiona w świecie przedstawionym, bardzo szybko okiełznałam historię i dałam się ponieść plastycznym i momentami przerażającym opisom. "Duch zagłady" to dobrze skonstruowana powieść, która powinna przypaść do gustu miłośnikom Kinga i horrorów.

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Albatros 
                                           Znalezione obrazy dla zapytania albatros wydawnictwo

Komentarze