325. Moja Jane Eyre C.Hand, J.Meadows, B.Ashton

Ilość stron: 446
Wydawnictwo: SQN
Rok wydania: 2018
Ocena: 8/10


    Jane Eyre to biedna sierota, której los nigdy nie rozpieszczał. Swoje życie wiedzie w niewielkim miasteczku, ale przestaje jej to wystarczać i postanawia się przenieść. W Thornfield Hall podejmuje pracę guwernantki i z miejsca się zakochuje. Jej szef, pan Rochester, dużo starszy od niej mężczyzna sprawia, że dziewczyna traci dla niego głowę, a różnica wieku przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie. Jej najlepszą przyjaciółką jest Charlotte Bronte, która usilnie próbuje napisać swoją pierwszą książkę. Alexander Blackwood jest natomiast agentem Towarzystwa do Relokacji Dusz Zbłąkanych. Ta dwójka niezwykle inteligentnych ludzi próbuje rozwiązać zagadkę i odkryć mroczne tajemnice pana Rochestera.
    Większość z nas zapewne słyszała lub zna "Dziwne losy Jane Eyre" autorstwa Charlotte Bronte. Przyznam, że mnie ten tytuł jedynie obił się o uszy, ale nie czułam się przez to niedoinformowana. Autorki bowiem w prologu wspomniały nieco o jej losach i przybliżyły historię Jane Eyre. Nie miałam wcześniej do czynienia z twórczością tych pań, dlatego spotkanie z "Moją Jane Eyre" było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem. Niezwykle cenię sobie lekkość pióra i dużą dozę humoru. Tutaj dostałam i to i to. Książka zawiera w sobie charakterystyczne sarkastyczne poczucie humoru, które jak najbardziej do mnie przemówiło. Narracja została poprowadzona z trzech perspektyw, dzięki czemu został roztoczony większy zasięg i mogliśmy poznać przemyślenia większej ilości bohaterów. Są rozdziały widziane oczami tytułowej Jane, która urzekła mnie swoją osobowością. Charlotte Bronte została wykreowana na dociekliwą i bystrą kobietę, która nie rozstaje się ze swoim notatnikiem, a Alexander jako osoba zajmująca się duchami ma niezwykle ciekawą pracę. W ten oto sposób poznajemy charaktery postaci, ich motywację, przeszłość oraz bieżące wydarzenia. Jak już wyżej wspomniałam lekki styl sprawia, że powieść czyta się szybko i przyjemnie.
    "Moja Jane Eyre" to interesująca pozycja, która przybliża nam utwór Charlotte Bronte. Oczywiście jest to zabawna wizja trzech autorek, które podeszły do niego w niekonwencjonalny sposób. Ja osobiście świetnie bawiłam się podczas lektury, bardzo szybko wciągnęłam się w tę historię i z żalem przewróciłam ostatnią kartę. Jeśli jeszcze nie znacie tej powieści koniecznie po nią sięgnijcie.


Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję księgarni internetowej dadada.pl 

                                        Znalezione obrazy dla zapytania dadada 

Komentarze

  1. Autorki uwielbiam za Moją Lady Jane, teraz czas na kolejną historię, ale wymyśliłam sobie, że najpierw poznam oryginał, a potem nową wersję. Taki sposób na motywację do czytania klasyków.
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie będę musiała przeczytać! :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz