357. Don Kichot z La Manczy Miguel De Cervantes

 




Ilość stron: 1020
Wydawnictwo: MG
Rok wydania: 2020
Ocena: 8/10

        Chyba każdy z nas miał okazję spotkać się ze słynnym rycerzem Don Kichotem podczas swojej szkolnej edukacji. Ja czytałam większe i mniejsze fragmenty, gdy przygotowywałam się do matury i dopiero teraz postanowiłam zapoznać się z całością utworu.
        Alonso jest mężczyzną, który jest zmęczony swoim codziennym życiem i postanawia je zmienić. W tym celu przybiera nowe imię - Don Kichot - i postanawia zostać błędnym rycerzem, by przeżywać niesamowite przygody, o których wszyscy będą mówić. Wraz ze swoim koniem Rosynantem i giermkiem Sanczo Pansą podróżują i zbierają liczne doświadczenia. Możemy tutaj czytać między innymi o walce z wiatrakami, bójkach, historii hełmu Mambryna, pokucie rycerza i innych perypetiach. 
        Powieść jest długa, a nawet bardzo długa. Ma ponad tysiąc stron i jest podzielona na dwa tomy. "Don Kichot" jest klasyką samą w sobie i nie da się go przeczytać w kilka wieczorów. Poświęciłam tej książce kilka tygodni i jestem niesamowicie zadowolona z tego, że udało mi się ją przeczytać w całości. Książka jest zabawna, ale zmusza też do refleksji i zastanowienia się nad różnymi kwestiami. Świat rycerski i zasady w nim obowiązujące jest wciągający i zajmujący. 
        Styl pisania i objętość mogą trochę odstraszać czytelników, ale myślę, że warto dać szansę błędnemu rycerzowi i dać się porwać wirowi przygód.

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu MG

Komentarze

  1. Tą książkę mam już w innym wydaniu i dzielnie czeka na swój czas. A swoją drogą wydawnictwo MG robi piękne okładki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam ją parę razy, ostatni raz na początku tego roku, ale w starszym wydaniu.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyka literatury, warta przeczytania i ciągle inspiruje nowych twórców.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz