363. Szept Lynette Noni

 

Ilość stron: 380
Wydawnictwo: Uroboros
Rok wydania: 2021
Ocena: 8/10

    Jane-Doe lub Obiekt-Sześć-Osiem-Cztery unika podania swojego prawdziwego imienia. Około osiemnastoletnia dziewczyna od dwóch i pół roku jest przetrzymywana w Lengardzie. Jest to tajny ośrodek rządowy, który zajmuje się przeprowadzaniem testów na ludziach. Jane jest jednak beznadziejnym przypadkiem, ponieważ od momentu, kiedy tam trafiła nie wypowiedziała ani jednego słowa. Próbuje ją do tego nakłonić psycholog, a także szalony naukowiec, który poddaje ją terapii eksperymentalnej. Dziewczyna jednak milczy tak długo i uparcie, że zostaje jej postawione ultimatum. Ma miesiąc na udowodnienie ośrodkowi, że jest warta zachodu, w innym przypadku zostanie wyeliminowana. Odtąd zaczyna pracę z Landonem Wardem, który zachowaniem różni się od pozostałych pracowników placówki. Jest uprzejmy, zabawny, a jego metodom daleko do tortur, do jakich przywykła. Za jego sprawą mur, którym Jane się otoczyła powoli zaczyna się kruszyć, a determinacja by się nie odzywać słabnie. Co jednak wydarzy się, gdy Jane-Doe przemówi?
    "Szept" to zdecydowanie gorąca nowość tego roku. W momencie, kiedy zaczęłam ją czytać, wiedziałam, że nie oderwę się, póki nie skończę. Już dawno nie zdarzyło mi się przeczytać książki za jednym podejściem. Co prawda tego typu historie już były przerabiane w literaturze dla młodzieży: tajny ośrodek, młodzi ludzie o nadnaturalnych zdolnościach, walka z wrogiem. Prosty przykład to choćby "Dotyk Julii", w którym dziewczyna nie mogła nikogo dotknąć, a tutaj główna bohaterka nie może mówić. Z jednej strony wydaje się, że ten oklepany schemat zniechęci czytelnika już na samym początku. Ja przez moment miałam chwilę zwątpienia, ale szybko autorka przekonała mnie do siebie i zapomniałam o wszelkich podobieństwach. 
        Wielkim atutem tej powieści jest aura tajemnicy. Zastanawiamy się, dlaczego bohaterka trafiła do tego miejsca, dlaczego poddawana jest torturom, dlaczego nie chce przemówić. Tajemniczy jest również Landon Ward, który jest przyjazny i zdaje się troszczyć o Jane, a jednocześnie ma sporą władzę nad strażnikami, a nawet pracownikami. Jaki jest prawdziwy cel współpracy Warda z Jane? Czy ośrodek jest naprawdę tym, czym się początkowo wydaje głównej bohaterce? Muszę przyznać, że ich relacja intrygowała mnie od początku do końca. Na uwagę zasługuje także kreacja postaci drugoplanowych, szczególnie polubiłam Enzo, Cami i Kaela. Barwne i energiczne postaci to coś, co bardzo lubię w tego typu historiach. Autorka posłużyła się kilkoma zwrotami akcji, niektóre z nich udało mi się przewidzieć, ale i tak zakończenie przyniosło element zaskoczenia. 
        "Szept" to bardzo udany początek obiecującej historii. Dostaniecie w niej akcję, humor, tajemnicę, siłę przyjaźni i miłości. Jest to prosty przepis na wciągającą historię, który sprawdza się od lat. Zachęcam do sięgnięcia po książkę Lynette Noni, ja dałam jej szansę i teraz niecierpliwie wyczekuję dalszych przygód Jane.

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję wydawnictwu Uroboros

Komentarze

  1. Dużo widziałam zapowiedzi tej książki. Po twojej recenzji jestem autentycznie zaciekawiona.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie czytam i muszę przyznać, że jestem zachwycona! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo oczywistych podobieństw do książek, o których wspomniałaś, brzmi intrygująco! Jak kiedyś uda mi się znaleć tę ksiażkę w biliotece, chętnie się na nią skuszę :)

    Pozdrawiam,
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi kusząco. Będę miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chyba poczekam na cały cykl - i jeżeli będzie udany, wtedy po niego sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zainteresował mnie ten tytuł, nawet jeśli tematyka wydaje się oklepana, a nuż - może mnie zaskoczy. :) Tym bardziej, że czasem lubię poczytać lekkie książki, a ta taka się właśnie wydaje.

    Pozdrawiam cię serdecznie i skromniutko zapraszam do siebie :)
    Book Prisoner

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz