niedziela, 30 sierpnia 2015

Wrap up, czyli podsumowanie sierpnia


Czy tylko ja tak bardzo ubolewam nad końcem wakacji??? Ehhh żeby nie wpaść w depresję postanowiłam przypomnieć sobie jakie książki przeczytałam w tym miesiącu i na ile mi się one spodobały. Zapraszam :)

  Ilość stron: 393       Ocena: 8/10

  Ilość stron: 380        Ocena: 7/10
Ilość stron: 415     Ocena: 7/10

   Ilość stron: 368     Ocena: 6/10

  Ilość stron: 330      Ocena: 7/10

 Ilość stron: 362        Ocena: 8/10

  Ilość stron: 550       Ocena: 6/10

Oprócz tych 7 książek przeczytałam również wspaniałe fan fiction "Harry'ego Pottera", w którym główną parą byli Snape i Hermiona. Niektórym może ten paring wydawać się niestosowny czy idiotyczny, ale ja po skończeniu całego opowiadania mam takiego kaca, że nie mogę patrzeć na książki! Tak więc moją największą miłością tego miesiąca jest właśnie "Bez cukru" i zostawiam Wam link http://hgssbezcukru.blox.pl/html . Swoją drogą jestem bardzo ciekawa czy ktoś z Was już to czytał i czy może ma zamiar? :-)

Podsumowując, jestem zadowolona z siepniowego wyniku!!
Łączna liczba stron: 2798 (Nie licząc Snape x Granger)
Łączna liczba postów: 79
Łączna liczba komentarzy: 556
Łączna liczba wyświetleń: 8226

To by było na tyle, serdecznie dziękuję za wszystkie miłe słowa, a ja idę jeszcze się trochę poużalać nad zbliżającym się końcem wolności.


sobota, 29 sierpnia 2015

Stosik #3

Hej, dziś chciałabym Wam zaprezentować książki, jakie przybyły mi w tym miesiącu. Zapraszam :)



Od góry:

1. "Gwiazda Wschodu" Iga Wiśniewska ( egzemplarz od Wydawnictwa Lucky)
2. "Włoska podróż" Hanna Gałgańska ( egzemplarz od Wydawnictwa Lucky)
3. "Ciarki" Julie Garwood (egzemplarz od Wydawnictwa Lucky)
4. "Lawendowy poranek" Jude Deveraux (egzemplarz od Wydawnictwa Lucky)
5. "Dziewczyna ognia i cierni" Rae Carson ( egzemplarz od Wydawnictwa Albatros) [ recenzja ]
6. "Moja mroczna strona" Gabrielle Zevin ( zakup własny w Matrasie za 9.99)
7. "Ucieczka w dzicz" Erin Hunter ( egzemplarz od Wydawnictwa Nowa Baśń)
8. "Ogień i woda" Victoria Scoot ( egzemplarz od Wydawnictwa IUVI) [ recenzja ]
9. "Dopóki nie zgasną gwiazdy"  Piotr Patykiewicz ( egzemplarz od Wydawnictwa SQN)
10. "Gregor i niedokończona przepowiednia" Suzanne Collins ( egzemplarz od Wydawnictwa IUVI)
11. "Mroczne umysły" Alexandra Bracken 
12. "Wędrowcy. Eperu" Augusta Docher ( egzemplarz od Wydawnictwa BIS)
13. "Ogień" Mats Strandberg Sara B. Elfgren 

A Wam jakie perełki udało się zdobyć w ostatnim miesiącu wakacji?? ;)

czwartek, 27 sierpnia 2015

57. Eperu. Wędrowcy Augusta Docher

Ilość stron: 550
Wydawnictwo: BIS
Rok wydania: 2015
Ocena: 6/10

   
    Główna bohaterka Anna wybiera się razem ze swoją przyjaciółką Wiktorią na festiwal filmowy do Cannes. Ta druga jest wielką fanką przystojnego i sławnego aktora, Leo Blacka, w którym od lat się podkochuje. Na miejscu widzą na żywo obiekt westchnień milionów kobiet i niespodziewanie dla wszystkich mężczyzna zwraca uwagę na spokojną i niewyróżniającą się z tłumu Annę. Dziewczyna jest zaskoczona takim obrotem wydarzeń, bo oto słynny Black proponuje jej spotkanie. Wszystko wskazywałoby na zwykły romans gwiazdora i pospolitej dziewczyny, gdyby nie to, że Leo nie jest zwykłym człowiekiem, lecz Wędrowcem, a Anna do złudzenia przypomina mu aktorkę, w której był wiele lat temu zakochany.
    Sam pomysł na książkę bardzo mi się spodobał. Od zawsze interesował mnie temat reinkarnacji, a choć termin Wędrowiec nie oznacza tego samego, to i tak byłam oczarowana. Niestety, jak dla mnie wykonanie troszkę kulało. Pierwszą rzeczą, do jakiej muszę się przyczepić był styl pisania. Choć sama jestem jeszcze nastolatką i  używam lekkiego języka, to podczas czytania przeszkadzał mi kolokwializm i mało śmieszne dialogi. 
   Akcja niestety dość długo się rozwijała i przyspieszała jedynie w niewielu momentach. Jestem miłośniczką zawiłych i skomplikowanych historii, których wydarzenia pędzą z zawrotną prędkością, a tutaj tego nie dostałam. Oczywiście powieść z pewnością spodoba się osobom, które lubują się w stopniowo rozwijającej się fabule.
   Jeśli chodzi o bohaterów to bardzo polubiłam główną bohaterkę. Anna z początku wykreowana jest na delikatną i dziewczęcą, jednak potem pokazuje swój charakter i wewnętrzną siłę. Myślę, że z powodzeniem ta dziewczyna mogłaby zostać moją przyjaciółką. Postacią, którą nie byłam zbyt zachwycona był sam Leo Black. Jak na gwiazdę czerwonego dywanu nie zachowywał się tak, jakbym się tego po nim spodziewała. Był cholerykiem, ale jego zachowanie nie powodowało, że moje serce szybciej zabiło. Mimo, że był dorosłym mężczyzną, to potrafił zachowywać się dość dziecinnie, czasem bywał też irytujący. 
    To, co zachwyciło mnie w tej pozycji było bez wątpienia zakończenie. Muszę przyznać, że nie spodziewałam się nic specjalnego, jednak autorce udało się mnie bardzo pozytywnie zaskoczyć. Ta frapująca końcówka spowodowała właśnie, że uznałam, że warto zapoznać się z dalszymi losami Wędrowców. Książkę polecam wszystkim tym, którzy poszukują świeżego tematu i całkiem dobrego romansu.

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu BIS 

Recenzja dostępna również na:
bonito.pl
matras.pl
granice.pl
empik.pl
lubimyczytac.pl

























sobota, 22 sierpnia 2015

My Big Bookish Wedding Tag

Zasady: losuję jedną z 10 wybranych książek do każdego z pytań, potem otwieram ją na dowolnej stronie, wybieram imię pierwszego bohatera, którego dostrzegą moje oczy i będzie on pełnił konkretną funkcję na moim weselu. Zapraszam :-)

1. Osoba, która pomoże Ci wybrać suknię ślubną (kobieta).
  Wypadło na Marlee z "Rywalek" i bardzo się z tego cieszę, bo ta dziewczyna ma świetny gust i wybierze mi najpiękniejszą suknię na świecie.
2. Osoba, która urządzi Ci wieczór panieński (kobieta).
   Hmmm wylosowałam Kelsey z "Klątwy tygrysa". Może jednak wykaże się kreatywnością i zafunduje mi niezapomniany wieczór...

Znalezione obrazy dla zapytania kelsey z klątwy tygrysa
3. Osoba odprowadzająca Cię do ołtarza (mężczyzna).
  Jaxon z ostatniej przeczytanej przeze mnie powieści "Ogień i woda". Jest jednym z moich ulubionych bardzo pozytywnych bohaterów i jestem zadowolona z takiego obrotu spraw.
4. Ksiądz.
   Henry z "Mechanicznej księżniczki" będzie moim księdzem i myślę, że to idealne rozwiązanie- chyba bym się załamała, gdyby to był Will lub Jem.
5. Szczęściara, czyli ta, która złapie welon.
   Gratuluję Hazel! Mam nadzieję, że poślubi Augustusa i będą żyć długo i szczęśliwie :*
Znalezione obrazy dla zapytania hazel grace w sukience
6. Osoba wygłaszająca przemówienie (mężczyzna).
  Nie jestem zbyt zadowolona, że to będzie Maven z "Czerwonej królowej", bo ja nie zadaję się ze (spojler, spojler) zdrajcami.
7. Osoba zajmująca się muzyką (mężczyzna).
  Kenji to z pewnością przebojowy chłopak i na pewno mnie w tej kwestii nie zawiedzie. Dodam, że jest jednym z moich ulubionych bohaterów "Daru Julii".
8. Król parkietu.
    Hahah chciałabym to zobaczyć. Jak pewnie pamiętacie w "Szklanym tronie" był pewien epizod na balu dotyczący tańca i Chaol nie był tym zachwycony.
Znalezione obrazy dla zapytania chaol ze szklanego tronu
9. Osoba, która za dużo wypije i wyląduje pod stołem (mężczyzna).
  Nie wyobrażam sobie za bardzo tej sytuacji i ale różnie bywa. Wpadki mogą zdarzyć się każdemu, nawet słodziakowi z "Love, Rosie".
Znalezione obrazy dla zapytania alex love rosie
10. MĄŻ
  Uwaga, uwaga książką, z której będę losować jest "Miasto kości" i.....
 Nie wierzę! JACE będzie moim mężem. Jestem najszczęśliwszą panną młodą, możecie mi tylko zazdrościć <3

I to już wszystko. Uważam, że ślub i wesele będą idealne! :D

Do tej wspaniałej zabawy chciałabym zaprosić:

Mam nadzieję, że któraś z Was zdecyduje się na ten Tag :)

Książkowe nawyki Tag



  
   Za nominację do Książkowe  nawyki Tag dziękuję Ani K
    i zachęcam do odwiedzania jej bloga :)

1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
   W zasadzie nie, ale ostatnio najczęściej czytam w łóżku.

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładek czy przypadkowych świstków papieru?
 Jestem fanką własnoręcznie robionych zakładek, choć moje ich wykonanie nie jest tak perfekcyjne jakbym chciała .

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału lub okrągłej liczby stron?
  Bywa różnie: czasem kończę rozdział a czasem przerywam czytanie w połowie zdania, czy słowa.

4. Czy pijesz lub jesz w trakcie czytania książki?
  Piję często kawę lub herbatę, ale staram się unikać jedzenia, bo nie lubię mieć ubrudzonych stron w czekoladzie czy chipsach.

5. Czy jesteś wielozadaniowa? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?
  Teoretycznie tak, ale w praktyce kończy się to tym, że nic nie wiem i z książki i z filmu ;/

6. Czy czytasz tylko jedną książkę, czy kilka na raz?
     Należę do osób niecierpliwych, więc często mi się zdarza czytać kilka na raz.

 7. Czytasz w domu czy gdziekolwiek?
   Bardzo lubię czytać w domu, ale gdy jest rok szkolny to z braku czasu czytuję w autobusie bądź na mniej ważnych lekcjach.

 8. Czytasz na głos czy w myślach?
   Na głos czytałam w wieku 5 lat ;)

 9. Czy czytasz naprzód poznając zakończenie? Czy pomijasz fragmenty książek?
  Dawniej tak robiłam, ale od kilku lat tego unikam, bo to głupi nawyk. Tak, czasem pomijam przydługie opisy, które nijak się mają do akcji.

Przepraszam, że ten post jest taki "goły", ale mój laptop strzelił na mnie dziś focha i po prostu nie dałam rady dodać żadnych fajnych zdjęć :-)  

 

czwartek, 20 sierpnia 2015

56. Ogień i woda Victoria Scott

Ilość stron: 362
Wydawnictwo:IUVI
Rok wydania: 2015
Ocena: 8/10

    Życie Telli Holloway diametralnie się zmienia, kiedy to jej jedyny brat zaczyna umierać na nieuleczalną chorobę, a rodzice decydują się na zamieszkanie z dala od cywilizacji. Dziewczyna czuje się nieszczęśliwa z powodu izolacji od przyjaciół, nowinek technicznych, a przede wszystkim z powodu rodzinnego dramatu.
   Pewnego dnia w swoim pokoju znajduje tajemnicze pudełko, a w nim aparacik na ucho. Po włączeniu kobiecy głos informuje ją, że została wybrana do Piekielnego Wyścigu i aby wziąć w nim udział musi zdobyć swoją pandorę. Dodatkowo nagrodą dla zwycięscy jest dawka leku mogąca uratować życie bliskiej jej osoby. Bohaterka jest w rozterce, ponieważ boi się, że to wszystko może okazać się okrutnym żartem. Postanawia jednak zaryzykować i opuścić Montanę, by stanąć do walki z innymi uczestnikami i walczyć o przetrwanie w ekstremalnych warunkach. Na miejscu poznaje grupkę ludzi, do których się przyłącza oraz Guy'a , który zdaje się doskonale wiedzieć, jak zachowywać się w dżungli czy na pustyni.
   Książka Victorii Scott jest jej debiutem na naszym rynku i muszę przyznać, że przedstawiona przez nią historia jest fantastyczna. Niektórzy porównują ją do Igrzysk śmierci, jednak ja uważam, że autorka stworzyła wyjątkowy i pełny brutalności świat, w którym ludzie muszą ze sobą walczyć o tajemniczy lek, który może uratować ich matkę, dziecko czy rodzeństwo.
   Jeśli chodzi o bohaterów, to nie mam do niż żadnych zastrzeżeń. Tellę polubiłam od pierwszych stron. Okazała się być inteligentna, zabawna, troskliwa, kocha nad życie swoją rodzinę i małą pandorę, która pomaga jej przeżyć. Jest również przede wszystkim odważna, skoro potrafiła tak się poświęcić dla brata. 
Jej towarzysz Guy jest jak najbardziej w moim typie i posiada podobne cechy charakteru, jak nasza uczestniczka, tyle że jest bardzo skryty. Pozostali kompani również zostali świetnie wykreowani. Każdy z nich jest wyjątkowy, przed co zapadli mi w pamięć.
   Kolejnym niewątpliwym plusem jest akcja. Pędzi ona z prędkością światła i nie pozawala czytelnikowi się nudzić. Z zapartym tchem czytałam kolejne rozdziały i czułam dreszcze, kiedy sprawy przybierały niebezpieczny obrót. Książka napisana jest dosyć prostym językiem, ale w taki sposób, że czujemy się tak, jakbyśmy to my przedzierali się przez lasy deszczowe.
   Podsumowując, gorąco polecam Wam "Ogień i wodę". Fabuła tak Was wciągnie, że nie będziecie chcieli odłożyć tej książki, dopóki jej nie skończycie. Ja zakochałam się w tej pozycji i ze z niecierpliwością wyczekuję jej kontynuacji!

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu IUVI 

Recenzja dostępna również na:

    

wtorek, 18 sierpnia 2015

55.Wojownicy. Ucieczka w dzicz Erin Hunter





Ilość stron: 330
Wydawnictwo:Nowa Baśń
Rok wydania: 2015
Ocena: 7/10

   W tej wyjątkowej książce głównymi bohaterami nie są ludzie, lecz uwaga koty!

  Lasy zamieszkują cztery kocie klany: Klan Pioruna, Cienia, Wiatru i Rzeki. Wszystkie z nich strzegą swoich terytoriów, pożywienia i młodych. Jako, że dla czworonogów nastały ciężkie czasy i trudno o upolowanie wystarczającej ilości pożywienia, grupy kotów rywalizują i walczą między sobą.
  Jeden z klanów, Klan Pioruna, któremu przewodzi Błękitna Gwiazda na gwałt potrzebuje silnych i młodych wojowników. Dzięki temu do ich społeczności trafia Rdzawy, domowy kociak, który pragnie porzucić nudne życie u Dwunożnych. Zostaje mu nadane nowe imię- Ognista Łapa i razem z innymi uczniami rozpoczyna trudne i wymagające szkolenie, by opanować umiejętności walki, tropienia i polowania. Główny bohater wśród innych dzikich kotów nareszcie poczuł, że odnalazł swoje miejsce na świecie i zdobył lojalnych przyjaciół. Jednak ich sielanka nie trwa długo. Gdy Klan Cienia przepada bez wieści, a Klan Wiatru żąda pozwolenia na udostępnienie im terytorium wszyscy członkowie przygotowują się do nieuchronnej bitwy o wszystko.
   Pewnie niektórzy z Was powiedzą, że jest to książka typowa dla dzieci i po części będziecie mieć rację. Treść jest przyjemna w odbiorze, a język prosty i przejrzysty. Jednak tak, jak Harry'ego Pottera, tak i  Wojowników spokojnie mogą czytać czytelnicy w każdym wieku. Książka przekazuje nam te wszystkie wartości, które powinny być ważne dla dziecka oraz dorosłego.
   Muszę wspomnieć, że bardzo spodobał mi się zabieg, który polegał na obsadzeniu w głównych rolach zwierząt. Jako, że bardzo lubię kociaki z przyjemnościach czytałam o ich zachowaniach i zwyczajach: wspólne mycie, polowanie, jedzenie i zabawa. Kolejnym plusem jest to, jak autorka wykreowała poszczególne kocie postaci. Wszystkie były barwne, o różnych charakterach, dzięki czemu bez żadnych problemów mogłam je od siebie odróżnić.
   Podsumowując, zapoznanie się z powieścią Erin Hunter było dla mnie ciekawym doświadczeniem. Uwielbiam czytać o walecznych bohaterach, dla których najważniejsza jest przyjaźń, lojalność i wspólne dobro. Jeśli tylko tak, ja ja kochanie fantasy, a do tego te urocze czworonogi, to zachęcam do sięgnięcia po tę pozycję. Osobiście sama już nie mogę się doczekać kontynuacji przygód Ognistej Łapy i jego kompanów.     

  Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Nowa Baśń.

Recenzja dostępna również na :


niedziela, 16 sierpnia 2015

Liebster Blog Award #4 #5 #6



  Hej dziś mam dla Was kolejne LBA. Za wszystkie nominacje serdecznie dziękuję i zachęcam do odwiedzania blogów dziewczyn :-)

Pytania od Shadow&Layken :

Jaką książkę przeczytałeś jako pierwszą?
Niestety nie jestem w stanie tego powiedzieć, bo byłam tak mała, że już tego nie pamiętam.

Co najbardziej cenisz w ludziach?
Myślę, że szczerość i otwartość.

Jaka jest Twoja ulubiona ekranizacja książki?
Gwiazd naszych wina jest genialne. Oglądałam ten film ze sto razy i zawsze się przy nim wzruszam. Muszę jeszcze wspomnieć, że soundtrack to mistrzostwo świata!

Masz jakieś inne zainteresowania oprócz czytania? Jakie?
Jasna sprawa :) Uwielbiam pisać do szuflady-cały czas się łudzę, że kiedyś wydam książkę. Obsesyjnie oglądam The Vampire Diaries, Pretty Little Liars i  Game of Trones. Lubię też aktywność fizyczną: fitness, siatkówkę i jazdę na rowerze. To chyba tyle.

Chciałabyś przenieść się w jakiś książkowy świat?
Od dzieciństwa marzę, żeby uczyć się w Hogwarcie i zostać aurorem.

Jaki kraj chciałbyś zwiedzić?
To proste: Indie i Hiszpanię.

Z którym bohaterem książkowym się utożsamiasz?
Dawniej z Hermioną Granger, a teraz z żadnym.

Ile książek liczy Twoja biblioteczka?
Około 40.

Jakiej muzyki słuchasz?
Wszystkiego oprócz disco polo :)

Ile jesteś w stanie przeczytać stron w ciągu jednego dnia?
Nie ma reguły. Czasem 0 a czasem 300.

Jaki gatunek książkowy preferujesz?
FANTASTYKĘ <3 ale nie pogardzę też paranormal czy young adult

Pytania od Lucy Lomar :

Jesteś typem samotnika czy raczej osoby towarzyskiej?
A wyobrażacie sobie mola książkowego, który codziennie chodzi na dzikie imprezy? :)

Boisz się czegoś?
Aktualnie matury-już mi się śni po nocach :/

Jakiego pisarza najbardziej chciałabyś spotkać?
Hmmm w sumie to wielu, ale jak muszę wybrać jednego to stawiam na J.K. Rowling. Chciałabym się dowiedzieć, jak udało jej się wykreować tak wspaniały świat.

Znalazłaś kiedyś coś ciekawego w książkach?
Raczej nie, bo w większości czytam swoje książki, z biblioteki prawie już przestałam wypożyczać.

Czy potrafisz mi podać książkę ocenioną przez Ciebie na najniższą ocenę 1/10?
Nigdy nie dałam i nie dam takie oceny, bo uważam, że żadna książka na nią nie zasługuje.

Z jakim żywiołem się utożsamiasz?
Haha i przypomniałam sobie WITCH, bajkę dzieciństwa :) Wydaje mi się, że z Ziemią, bo tak jak ona jestem stabilna.

Znalazłaś na ulicy porzuconą książkę. Okazuje się, że jest to tegoroczny hit. Co robisz?
Czekam na odpowiedni moment i ze zwinnością ninja biegnę po nią xd

Masz ulubione miejsce do czytania?
Nieee, czytam tam, gdzie mi aktualnie wygodnie.

Dostajesz 200 zł. Przetracasz wszystko na książki?
No ba...

Romanse vs obyczajówki?
Zdecydowanie romanse, ale też zależy jakie.

Kim chcesz zostać w przyszłym życiu?
Nocnym Łowcą, bo teraz jestem już za stara na ceremonię i treningi :)

Pytania od Fleur :

Jak długo prowadzisz już bloga?
6 miesięcy <3

Gdybyś pewnego dnia obudziła się niesamowicie bogata, na co w pierwszej kolejności wydałabyś pieniądze?(zaraz po książkach)
Na pomoc potrzebującym i moją podróż dookoła świata.

Jak widzisz siebie na starość?
Nie wybiegam tak daleko w przyszłość.

Gdybyś mogła natychmiast zyskać doskonałą umiejętność gry na instrumencie, co by to było?
Pianino lub gitara- nie umiem wybrać.

Co widzisz teraz za oknem?
Ogródek i mojego kochanego pieska.

Najdziwniejsze okoliczności, w których zdarzyło Ci się czytać?
Chyba poczekalnia u lekarza, zwykle czytam w domu albo w autobusie.

Z którym autorem chciałbyś porozmawiać czy ciasteczkach i kawie/herbacie?
Jak wyżej z J.K. Rowling.

Gdyby książki mogły pachnąć inaczej niż zazwyczaj, to jaki byłby to zapach?
Lodami śmietankowymi :P

Ulubiony środek transportu(niekoniecznie znany z codziennego życia)?
Zdecydowanie portal. Mogłabym wylądować tam, gdzie bym tylko zamarzyła.

Możesz zyskać umiejętność idealnego posługiwania się obojętnie którym językiem.Który wybierzesz?
Hindi, bo mam obsesję na punkcie Indii :D :D

Twoja ulubiona piosenka wszech czasów?(możesz wybrać kilka)
See you again, New Divide, Smells Like Teen Spirit, Young and Beautiful

To już wszystko, dziękuję wszystkim, którzy dotrwali do końca :* :*
 

   

piątek, 14 sierpnia 2015

54. Girl Online Zoe Sugg

Ilość stron: 368
Wydawnictwo:Insignis
Rok wydania: 2015
Ocena: 6/10

  Penny jest typową brytyjską nastolatką, która ma kochaną rodzinę, wspaniałego przyjaciela oraz mnóstwo problemów dotyczących jej wieku. Przejmuje się pryszczami, fałszywymi koleżankami oraz wieloletnią miłością do chłopaka, który jej nie zauważa. Pasjonuje się również fotografią oraz w sekrecie prowadzi anonimowego bloga, o którego istnieniu wie tylko Elliot. Tylko w sieci może być naprawdę sobą i nikogo nie udawać. Jak to zwykle bywa perypetie głównej bohaterki przybierają dość niebezpieczny obrót. Z powodu pewnego incydentu wstydzi się chodzić do szkoły.
  Ratunkiem jest dla niej wyjazd na święta do Nowego Jorku, gdzie jej mama ma zorganizować wspaniałe wesele. Na miejscu dziewczyna poznaje Noaha, który jest niesamowicie przystojny i kocha muzykę. Między tą dwójką od razu nawiązuje się nić porozumienia. Chłopak pokazuje jej miasto, swoje ulubione miejsca oraz dzieli się z nią osobistymi sprawami. Nastolatka nie wierzy w swoje szczęście, że oto piękny gitarzysta obdarzył uczuciem taką niezdarę jak ona. Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że jej bratnia dusza również skrywa soczysty sekret.
   Jak widzicie fabuła nie jest skomplikowana, a powieść przewidywalna aż do bólu. Główna bohaterka jest niestety bardzo dziecinna, ale potrafi być również zabawna. Jednym z kilku powodów, dla których ją polubiłam jest fakt, że podobnie jak ja prowadzi bloga i potrafi wyrazić swoje myśli. Jeśli chodzi o Noaha to jak na osiemnastolatka nie zachowywał się zbyt dojrzale. Czasem wydawało mi się, że był wręcz sztuczny. 
   Powieść Zoelli oceniłabym znacznie niżej, gdyby nie to, że czytając Girl Online przypomniałam sobie, że przecież sama miałam podobne problemy oraz zachowanie. Ponadto książka ma swój klimat, jest przepełniona ciepłem oraz ukazuje tę pierwszą młodzieńczą miłość. Gdybym miała jakieś 13 lat z pewnością zakochałabym się w tej historii, dlatego polecam ją głównie młodszym czytelniczkom. Ja jako osiemnastolatka, która teraz śmieje się z takich sytuacji, w których wcześniej panikowała powiem, że podczas tej lektury spędziłam miło czas i przy okazji powspominałam stare czasy :)


środa, 12 sierpnia 2015

Animal Book Tag








  Cześć :D Nie mogłam się oprzeć i postanowiłam zrobić ten świetny Tag, którego autorkę znajdziecie tutaj Wyspa książek 

PIES- Twoja zaufana książka, do której często wracasz.

To nie książka, a raczej cała seria :D
J.K. Rowling sprawiła, że pokochałam jej książki całym sercem i praktycznie co roku na święta je sobie odświeżam.

KOT- książka, w której bohater/ka chodzi własnymi ścieżkami i nie ma stałego towarzysza.

Na myśl przyszedł mi tylko Halt z pierwszej części Zwiadowców. Ten tajemniczy mężczyzna nie potrzebuje kompana, by wypełniać tajne i niebezpieczne misje. Tyle na razie wywnioskowałam z Ruin Gorlanu, być może w kolejnych tomach to się zmieni.

Żyrafa- książka, która dłużyła Ci się niemiłosiernie i chciałaś ją jak najszybciej skończyć.

  Cyrk nocy ma słabo rozwiniętą akcję i przydługie opisy sprawiły, że ciągle zerkałam na której jestem stronie i sprawdzałam, ile mi jeszcze do końca zostało ;/

SŁOŃ- książka, którą przeczytałaś i która ma ponad 500 stron.

  Krąg Matsa Strandberga to prawdziwy grubas i ciężko było mi go utrzymać podczas czytania, a podobno kolejne tomy są jeszcze grubsze!!

MYSZ-najkrótsza książka, którą przeczytałaś.

   Nie jestem pewna, ale chyba najkrótszą książką był Oskar i pani Róża, która nawiasem mówiąc jest wspaniała i godna polecenia.

SMOK- twoja ulubiona książka, gdzie pojawiły się istoty fantastyczne.

       Nie byłabym sobą, gdyby w jakimś Tagu nie pojawiły się książki Cassandry Clare. Wampiry, demony, faerie, wilkołaki i wiele innych ubogacają książki o Nocnych Łowcach oraz napędzają akcję :)

JAMNIK- najdłuższa seria książek, jaką przeczytałeś(lub zacząłeś i nie skończyłeś)

  Tutaj konkurują ze sobą dwie serie. Jeśli chodzi o Wampiry z Morganville to dobrnęłam chyba do 8 tomu, a Pretty Little Liars przeczytałam na razie 2. Są to wymagające czasu i cierpliwości książki i na prawdę nie mam pojęcia, która seria jest dłuższa XD

KOŃ-książka, dzięki której poczułeś się wolny(inaczej- taka, która dała Ci na coś nadzieję).

   Po przeczytaniu Hopeless zdałam sobie sprawę, że ludzie pomimo tragedii spotykających ich w życiu potrafią odnaleźć miłość, pielęgnować przyjaźń i śmiało iść przez życie. Właśnie ta książka dała mi nadzieję na lepsze jutro.

OSIOŁ- książka, którą miałeś ochotę zostawić, ale ją doczytałeś a zakończenie Ci się podobało.

  Po przeczytaniu kilku rozdziałów odłożyłam Rywalki, bo stwierdziłam, że to nie dla mnie. Potem stały się moim książkowym wyzwaniem podczas BookAThonu i zakochałam się w tej historii i mam zamiar przeczytać wszystkie części!

TCHÓRZOFRETKA- książka, w której bohater/ka, wydawał Ci się strasznie tchórzliwy i niezdecydowany.


Peter z trylogii "Niezgodna" nie dość, że zdradził swoją frakcję, to jeszcze potrafił się znęcać nad słabszymi, a jak przyszło mu do starcia z Cztery to uciekał, gdzie pieprz rośnie.

LEW- książka z bohaterką-bohaterem nieustraszonym i odważnym.

Gwardzista Chaol ze Szklanego tronu niewątpliwie posiada te dwie cechy, dlatego uważam, że razem z Celaeną tworzyliby piękną parę <3

OWCA- książka, w której bohater/bohaterka wzbudzili u Ciebie współczucie.

  Hazel i Augustus. Myślę, że tutaj chyba nie muszę nikomu wyjaśniać, dlaczego wybrałam tą parę...

KRET- książka, po którą sięgnąłeś w ciemno, nie znając fabuły ani autora.

  Łzę kupiłam ze względu na śliczną okładkę, która kusiła mnie w Empiku. Mimo, że książka nie powala na kolana to i tak stoi na honorowym miejscu na mojej półce.

WILK- książka przepełniona tajemniczością i grozą, ale też pięknem.

   Jako wielka fanka serialu Gra o tron muszę przeczytać książkę. Wnioskując z adaptacji jest przepełniona brutalnością, intrygami oraz zapierającymi dech krajobrazami.

 NIETOPERZ- książka, przez którą zarwałaś noc.
 Taką książką była Klątwa tygrysa. Pamiętam, że urzekły mnie Indie, starożytne świątynie, magia i przygoda. Odłożyłam ją jakoś o 3 nad ranem.

DIABEŁ TASMAŃSKI- książka, która strasznie Cię irytowała i miałaś zamiar rzucić nią o ścianę.

Bella, Edward i Jacob są trójką idealną, która potrafi nieźle wkurzyć człowieka. Podczas czytania Zaćmienia tak mnie zirytowali, że rzuciłam książką przez pokój, a wiedzcie, że ja należę do osób, które książki traktują z namaszczeniem. Od tamtej pory podobny incydent mi się jeszcze nie zdarzył :)

Do tego Tagu chciałabym nominować: